Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

OK

DIAGNOSTYKA TESTEREM SDD

W NASZEJ FIRMIE UŻYWAMY NAJNOWSZEJ WERSJI OPROGRAMOWANIA DIAGNOSTYCZNEGO SDD. POPRZEZ OFICJALNĄ PLATFORMĘ TOPIX JESTEŚMY POŁĄCZENI Z BAZĄ DANYCH PRODUCENTA JAGUAR LAND ROVER, SKĄD STALE OTRZYMUJEMY AKTUALIZACJE KODÓW USTEREK.

SDD - SYMPTOM DRIVEN DIAGNOSTICS

Profesjonalne urządzenie diagnostyczne "SDD" zostało stworzone przez koncern Jaguar Land Rover jako zaawansowane wsparcie technologiczne dla techników z warsztatów samochodowych, którzy od 2010 roku zaczęli mierzyć się ze złożonymi problemami diagnostycznymi i naprawczymi najróżniejszych modułów elektronicznych, czujników kontrolnych i algorytmów adaptacyjnych.

Poprzednie komputery diagnostyczne jedynie odczytywały kody usterek i przedstawiały je w postaci listy, zaś następnie kody te były interpretowane przez specjalistów.
Innowacja systemu SDD polega na możliwości analizowania usterek i przedstawiania optymalnych rozwiązań.

WYSPECJALIZOWANI TECHNICY

W nowej erze potężnej cyfryzacji pojazdów samochodowych warsztaty samochodowe potrzebują techników wyspecjalizowanych w wykorzystywaniu różnego rodzaju oprogramowania do diagnostyki elektronicznej, a także techników potrafiących zastosować strategię niezbędną do dobrego przeprowadzenia naprawy.

Pierwsza "diagnoza" jest wykonywana w praktyce przez człowieka, w momencie wjazdu auta do warsztatu, poprzez przedstawienie przez właściciela pojazdu zaobserwowanych symptomów. Następnym etapem jest podłączenie komputera SDD do złącza diagnostycznego i odczytanie kodów usterek. Algorytm oprogramowania SDD segreguje symptomy według określonych obszarów, nazywanych także mapami. Dla każdej mapy wysyłane jest zapytanie dotyczące odpowiedniego modułu polecenia. Przykłady obszarów:
podwozie
przekładnia
elektryka
nadwozie

W ten sposób nowi technicy samochodowi nie zmagają się z naprawami punktowymi, na oddzielnych komponentach, lecz kontrolują podsystemy, od których synchronizacji zależy finalnie cała operacja naprawy.
Głównymi czynnikami, które wpływają na poziom zadowolenia właścicieli samochodów, są także: umiejętność techników podejmowania poprawnych decyzji w jak najkrótszym czasie oraz stale aktualizowane oprogramowanie informatyczne.

FRFT - FIXED RIGHT FIRST TIME

Do 1999 roku, w pierwszych modelach samochodów z komponentami elektronicznymi odczytywanie kodów usterek było wykonywane ręcznie, poprzez podłączenie do złącza diagnostycznego terminali łączących się z komputerem centralnym pojazdu. Pojazd przechodził w stan "autodiagnozy" i nadawał za pomocą kontrolek różne błyski, interpretowane przez specjalistów przy użyciu odpowiedniej tabeli.

W 1999 roku Jaguar Land Rover stworzył pierwsze oprogramowanie do diagnostyki automatycznej, IDS - Integrated Diagnostic System, umożliwiające odczytywanie i kasowanie kodów usterek.
Jednak w miarę jak przemysł samochodowy coraz bardziej koncentrował się na optymalizacji poleceń elektronicznych, do serwisów samochodowych zaczęły trafiać pojazdy z coraz większą liczbą kodów usterek; jednocześnie wzrastała liczba przypadków “No Fault Found” ponieważ system IDS bez stałej aktualizacji nie odczytywał nowych kodów i wyświetlał fałszywą wiadomość. Z tego powodu malała liczba napraw FRFT – Fixed Right First Time, w tłumaczeniu "problem rozwiązany za pierwszym podejściem", co w dalszym ciągu prowadziło do spadku poziomu zadowolenia właścicieli pojazdów z usług warsztatów, bo w praktyce samochód stał w warsztacie bardzo długo.

STRATEGIA MORGAN CAR SYSTEM

Obecnie każdy model Jaguara lub Land Rovera może wyświetlić do 4000 różnych kodów DTC - Diagnostic Trouble Codes. Bez wcześniej ustalonej strategii, technik, który przy pierwszym skanowaniu natknie się na ogromną liczbę kodów, będzie mieć problem z zarządzaniem procesem naprawy, a czas postoju samochodu w warsztacie wydłuży się.

W Morgan Car System używamy najnowszej wersji oprogramowania diagnostycznego SDD. Poprzez oficjalną platformę Topix jesteśmy połączeni z bazą danych producenta Jaguar Land Rover, skąd stale otrzymujemy aktualizacje kodów usterek i aktualizacje oprogramowania samochodów

Technicy Morgan Car System są bardzo dobrze wyszkoleni. Często organizujemy sesje treningowe ze specjalistami w Wielkiej Brytanii, aby być na bieżąco ze wszystkimi nowościami technologicznymi z zakresu diagnostyki oraz z informacjami dotyczącymi nowych modeli Jaguara i Land Rovera.

Ponieważ cała operacja diagnostyki i naprawy nie jest operacją liniową, technicy z Morgan Car System potrafią dobrze zarządzać czasem interwencji. Oprogramowanie SDD, dzięki swojej strukturze, przygotowuje interaktywne schematy napraw. Istnieją kody usterek, których naprawa wymaga większej liczby prób, zaś po każdej próbie niezbędne jest wykonanie kolejnego testu sprawdzającego. W ten sposób, dla każdego zestawu zaleceń przedstawionego przez SDD, technicy z Morgan Car System wybierają drogę, która gwarantuje ukończenie naprawy w możliwie jak najkrótszym czasie. Jednak możliwe jest to tylko dzięki tysiącom przepracowanych godzin i rozwiązanych problemów w każdym modelu Jaguara i Land Rovera, co ma miejsce właśnie w Morgan Car System

SDD - SYMPTOM DRIVEN DIAGNOSTICS

Profesjonalne urządzenie diagnostyczne "SDD" zostało stworzone przez koncern Jaguar Land Rover jako zaawansowane wsparcie technologiczne dla techników z warsztatów samochodowych, którzy od 2010 roku zaczęli mierzyć się ze złożonymi problemami diagnostycznymi i naprawczymi najróżniejszych modułów elektronicznych, czujników kontrolnych i algorytmów adaptacyjnych.

Poprzednie komputery diagnostyczne jedynie odczytywały kody usterek i przedstawiały je w postaci listy, zaś następnie kody te były interpretowane przez specjalistów.
Innowacja systemu SDD polega na możliwości analizowania usterek i przedstawiania optymalnych rozwiązań.

WYSPECJALIZOWANI TECHNICY

W nowej erze potężnej cyfryzacji pojazdów samochodowych warsztaty samochodowe potrzebują techników wyspecjalizowanych w wykorzystywaniu różnego rodzaju oprogramowania do diagnostyki elektronicznej, a także techników potrafiących zastosować strategię niezbędną do dobrego przeprowadzenia naprawy.

Pierwsza "diagnoza" jest wykonywana w praktyce przez człowieka, w momencie wjazdu auta do warsztatu, poprzez przedstawienie przez właściciela pojazdu zaobserwowanych symptomów. Następnym etapem jest podłączenie komputera SDD do złącza diagnostycznego i odczytanie kodów usterek. Algorytm oprogramowania SDD segreguje symptomy według określonych obszarów, nazywanych także mapami. Dla każdej mapy wysyłane jest zapytanie dotyczące odpowiedniego modułu polecenia. Przykłady obszarów:
podwozie
przekładnia
elektryka
nadwozie

W ten sposób nowi technicy samochodowi nie zmagają się z naprawami punktowymi, na oddzielnych komponentach, lecz kontrolują podsystemy, od których synchronizacji zależy finalnie cała operacja naprawy.
Głównymi czynnikami, które wpływają na poziom zadowolenia właścicieli samochodów, są także: umiejętność techników podejmowania poprawnych decyzji w jak najkrótszym czasie oraz stale aktualizowane oprogramowanie informatyczne.

FRFT - FIXED RIGHT FIRST TIME

Do 1999 roku, w pierwszych modelach samochodów z komponentami elektronicznymi odczytywanie kodów usterek było wykonywane ręcznie, poprzez podłączenie do złącza diagnostycznego terminali łączących się z komputerem centralnym pojazdu. Pojazd przechodził w stan "autodiagnozy" i nadawał za pomocą kontrolek różne błyski, interpretowane przez specjalistów przy użyciu odpowiedniej tabeli.

W 1999 roku Jaguar Land Rover stworzył pierwsze oprogramowanie do diagnostyki automatycznej, IDS - Integrated Diagnostic System, umożliwiające odczytywanie i kasowanie kodów usterek.
Jednak w miarę jak przemysł samochodowy coraz bardziej koncentrował się na optymalizacji poleceń elektronicznych, do serwisów samochodowych zaczęły trafiać pojazdy z coraz większą liczbą kodów usterek; jednocześnie wzrastała liczba przypadków “No Fault Found” ponieważ system IDS bez stałej aktualizacji nie odczytywał nowych kodów i wyświetlał fałszywą wiadomość. Z tego powodu malała liczba napraw FRFT – Fixed Right First Time, w tłumaczeniu "problem rozwiązany za pierwszym podejściem", co w dalszym ciągu prowadziło do spadku poziomu zadowolenia właścicieli pojazdów z usług warsztatów, bo w praktyce samochód stał w warsztacie bardzo długo.

STRATEGIA MORGAN CAR SYSTEM

Obecnie każdy model Jaguara lub Land Rovera może wyświetlić do 4000 różnych kodów DTC - Diagnostic Trouble Codes. Bez wcześniej ustalonej strategii, technik, który przy pierwszym skanowaniu natknie się na ogromną liczbę kodów, będzie mieć problem z zarządzaniem procesem naprawy, a czas postoju samochodu w warsztacie wydłuży się.

W Morgan Car System używamy najnowszej wersji oprogramowania diagnostycznego SDD. Poprzez oficjalną platformę Topix jesteśmy połączeni z bazą danych producenta Jaguar Land Rover, skąd stale otrzymujemy aktualizacje kodów usterek i aktualizacje oprogramowania samochodów

Technicy Morgan Car System są bardzo dobrze wyszkoleni. Często organizujemy sesje treningowe ze specjalistami w Wielkiej Brytanii, aby być na bieżąco ze wszystkimi nowościami technologicznymi z zakresu diagnostyki oraz z informacjami dotyczącymi nowych modeli Jaguara i Land Rovera.

Ponieważ cała operacja diagnostyki i naprawy nie jest operacją liniową, technicy z Morgan Car System potrafią dobrze zarządzać czasem interwencji. Oprogramowanie SDD, dzięki swojej strukturze, przygotowuje interaktywne schematy napraw. Istnieją kody usterek, których naprawa wymaga większej liczby prób, zaś po każdej próbie niezbędne jest wykonanie kolejnego testu sprawdzającego. W ten sposób, dla każdego zestawu zaleceń przedstawionego przez SDD, technicy z Morgan Car System wybierają drogę, która gwarantuje ukończenie naprawy w możliwie jak najkrótszym czasie. Jednak możliwe jest to tylko dzięki tysiącom przepracowanych godzin i rozwiązanych problemów w każdym modelu Jaguara i Land Rovera, co ma miejsce właśnie w Morgan Car System

DISTRIBUIE
AUTOR: